We zouden allemaal maar al te graag alle mooie prijzen willen winnen die overal op het internet aangeboden worden. Een winactie wordt vaak in het leven geroepen als een grote marketingstunt die vaak gehouden wordt via social media. Zo vindt u vaak via Facebook, Twitter of Instagram allerlei verschillende 'Like en Deel' acties waarbij een foto of status als eerste geliked moet worden en hierna gedeeld moet worden op uw eigen pagina. Door het vele delen en liken komen de statussen of foto's ook weer bij andere mensen terecht zodat de bekendheid van het bedrijf alleen maar groeit. Vooral kledingwinkels maken hier veelvuldig gebruik van. Een goed voorbeeld hiervan is Uniqkleding, zij zijn erg actief via Facebook met de laatste trends, leuke winacties en natuurlijk kortingscodes! Hou deze website dus zeker eens in de gaten.
Veel mensen winnen heel eenvoudig iets op het internet en sommige hebben nou nooit eens geluk, maar ligt dit ergens aan? De pechvogels denken vaak dat winacties gewoon een misleidend iets is waarbij nooit een echte winnaar uitkomt maar dit is in heel veel gevallen niet waar. Er zitten heel af en toe misleidende bedrijven bij die een niet bestaand iemand als winnaar uitkiezen of nooit bekend maken wie de daadwerkelijke winnaar is geworden. Andere bedrijven zijn wel serieus bezig met winacties, zo geeft het vele voordelen voor hen maar ook voor de winnaars van zo'n competitie. Het zou erg slecht zijn voor de reputatie van een bedrijf wanneer ze geen echte winnaar zouden uitkiezen. Wanneer u kans wilt maken op prijzen dan is het natuurlijk aan te raden om met zoveel mogelijk wedstrijden mee te doen, wie weet bent u binnenkort wel een winnaar van leuke artikelen. Hou dus altijd uw social media in de gaten zodat u nooit meer leuke winacties mist.